Întrebări și răspunsuri (Q&A)


  1. Pot șterge contul meu de PsihoProfile?
  2. Dacă nu folosesc dar vreau să păstrez contul, există costuri?
  3. Nu sunt psiholog/ consilier/ coach/ medic psihiatru …
  4. Contul meu este invalid! Contul a expirat!
  5. Raportul îmi arată afișează pe factori doar valori de 1 (la extrema stângă!)
  6. Cum pot să cumpăr credite PsihoProfile?
  7. Dacă sunt student trebuie să cumpăr credite?
  8. Folosesc PsihoProfile pentru cercetare!
  9. Vreau mai multe detalii despre instrumentele PsihoProfile!
  10. Cum fac evaluările în PsihoProfile?
  11. Câte credite consumă fiecare raport din PsihoProfile?
  12. Unde găsesc detalii despre instrumentele la care am acces și cât costă fiecare evaluare?
  13. Care sunt chestionarele gratuite, pe care le pot utiliza fără costuri?
  14. Cum pot ști dacă clientul a completat chestionarele trimise ?
  15. Cum am acces la rezultatele obținute de client la evaluare?
  16. Unde pot învăța mai multe/ cum pot utiliza corect aceste instrumente?
  17. Am primit licența gratuită pentru Big Five©plus
  18. Dacă sunt din R. Moldova?
  19. Dacă fac evaluări în cadrul unei instituții publice sau companii private….?
  20. Pot aplica chestionarele Psihoprofile si in format fizic, pentru administrare creion - hârtie?
  21. Clientul îmi spune că nu a primit invitațiile de completare a chestionarelor!
  22. Primesc încă notificări  de la PsihoProfile!  (<noreply@psihoprofile.ro>)
  23. Dacă am o întrebare/ sugestie ... ?
 
1. Pot Șterge contul meu PsihoProfile?
Da, putem să ștergem contul tău și datele asociate de pe PsihoProfile. Din păcate nu mai poți reveni asupra acestei decizii ...
Păstrarea contului nu te afectează cu nimic, nu vor fi costuri sau alte obligații. Poate vor fi situații în care vei avea nevoie rapid de o evaluare și îl vei putea folosi ! Oricum ai deja 120 de credite gratuite (dacă ai reconfirmat contul), pe care le poți folosi cum vrei tu, fără obligații.
Dacă este convins(ă) că dorești să îți ștergem contul, te rugăm să ne trimiți un mesaj la adresa suport@psihoprofile.ro 
 
2. Dacă nu folosesc dar vreau să păstrez contul, există costuri?
Păstrarea contului PsihoProfile nu te afectează cu nimic, nu vor fi costuri sau alte obligații.
Vor exista costuri doar dacă vei face evaluări cu instrumentele PsihoProfile și acestea nu sunt din categoria celor care pot fi folosite gratuit ...
Aceasta nu se poate întâmpla ”fără să îți dai seama”. În momentul în care vei încerca să generezi raportul, algortimul platformei te va atenționa cu privire la numărul de credite care va fi consumat și îți va cere să confirmi dacă ești de acord ...
 
3. Nu sunt psiholog/ consilier/ coach/ medic psihiatru …
Platforma PsihoProfile nu este pentru publicul larg, pentru utilizatorii ne-acreditați. 
În PsihoProfile sunt acceptați ca utilizatori (și pot face evaluări) doar profesioniștii, persoanele calificate care au competențele și dreptul de a face astfel de evaluări (psihologi, consilieri, medici psihiatri etc.) sau cei aflați în programe de formare pentru aceste profesii (studenți).
Dacă ai vrea să completezi anumite ”teste” pentru a te cunoaște mai bine, trebuie să îi ceri unui psiholog/ consilier/ coach să te înregistreze în contul său de utilizator și să îți trimită o invitație de completare a acelui test/ acelor teste. Tot el/ ea îți va analiza Raportul de evaluare sau Raportul de consiliere și îți va explica care este semnificația punctajelor obținute.
 
4. Contul meu este invalid!/ Contul a expirat!
Dacă își apare mesajul ”Cont invalid”, fie ai trecut o altă adresă de e-mail decât cea cu care ai creat contul în PsihoProfile (încearcă cu o altă adresă de e-mail), fie ai uitat parola pentru acest cont (mai încercă sau folosește ”Resetare parolă”).
 Mesajul ”Contul a expirat” apare doar dacă ai avut un cont de ”Student” si a expirat perioada în care ai avut acest statut și ar trebui să treci la un statut de ”Psiholog” sau de ”Consilier”. Mesajul poate apărea și dacă ai avut un cont de ”Student” și ai schimbat statutul de la ”Student” la cel de ”Psiholog” și apoi ai vrut să revii asupra opțiunii inițiale (te-ai jucat un pic cu opțiunile). Te rugăm să ne trimiți un mesaj la adresa de e-mail suport@psihoprofile.ro și să precizezi care este statutul tău. Noi vom debloca contul și vom seta noul statut. Dacă nu precizezi statutul dorit, vom seta pentru tine statutl implicit de ”Consilier”.  Poti schimba această opțiune in ceea de ”Psiholog” din  < Profil > -  < Tip de utilizator > - < Schimbă tip de utilizator>.  

5. Raportul îmi arată afișează pe factori doar valori de 1 (la extrema stângă!)
Dacă, în Raportul de evaluare/ consiliere, toate răspunsurile au valori minime (aliniate în partea stângă), acesta este un indicator al unei erori de înregistrare a anului nașterii persoanei evaluate, algoritmul de scorare ne găsind un etalon corespunzător vârstei acelei persoanei (probabil sub vârsta minimă acceptată pentru acel chestionar). În acest caz, trebuie să verifici și să corectezi anul nașterii persoanei evaluate urmând calea ”CLIENȚI” – ”Numele și prenumele” – ”Editare” (în partea dreaptă sus).
După corectarea anului, nu trebuie să reiei completarea chestionarelor, ci doar să generezi din nou Raportul de evaluare/ consiliere!

6. Cum pot să cumpăr credite PsihoProfile?
Achiziția creditelor PsihoProfile o poți face dând clic pe ”Cumpără credite” din secțiunea ”Credite”, secțiune care se află în partea dreaptă a paginii ”Sinteză” sau a paginii personale ”Profil”. ​În pagina care se deschide, vei selecta numărul de credite dorit (cu aplicare discount-ului de volum) și vei înregistra (doar la prima achiziție!), datele pe baza cărora se va emite factura fiscală.  După confirmarea alegerii (”Cumpără Nnnn Credite”) vei fi direcționat spre un sistem de plăți online în care poate plăti cu un card bancar. Tot în secțiunea ”Credite” (pe prima pagină, în partea dreaptă) poți vedea când și câte credite ai achiziționat (”Istoric comenzi”) și ce rapoarte ai generat și câte credite ai consumat (dând clic pe Istoric consum”)...
Mai multe informații legate de modul de achiziționare a creditelor PsihoProfile, de realizare a plăților online sau de gestionare a facturilor le găsești în secțiunea ”Achiziții credite și plăți”.
7. Dacă sunt student trebuie să cumpăr credite?
Dacă ai ești înregistrat(ă) pe un cont de ”Student”, vei putea folosi toate instrumentele PsihoProfile fără costuri. Spre deosebire de celelalte două categorii de utilizatori, la generarea unui raport nu va apărea un mesaj legat de numărul de credite consumate. În schimb, pe toate rapoartele tale, pe fundal va apărea ”Student version. Not for commercial use!”
 
8. Folosesc PsihoProfile pentru cercetare!
Poți folosi gratuit instrumentele de pe PsihoProfile în scop de cercetare, pentru realizarea lucrării de licență, disertație sau doctorat.
De pe pagina de descriere a fiecărui instrument din ”Metodologie”, poți copia chestionarul pentru a-l aplica online (de exemplu pe Google.form) sau print (imprimat). Tot de aici, din secțiunea ”Detalii pentru cercetare...” poți afla mai multe detalii despre instrument și despre procedurile de calculare a scorurilor pe dimensiuni/ factori. 
Dacă vrei să colectezi datele direct de pe PsihoProfile și apoi să îți exportăm baza de date finală, înainte de a face aceasta trebuie să ceri în mod explicit acordul nostru și să îndeplinești anumite condiții (de exemplu să fie evaluate minim 100 de persoane, să fie folosite si alte variabile sau scale în cercetare, să fie solicitate maxim 3 instrumente de pe PsihoProfile, să ne trimiți un rezumat al rezultatelor finale etc.). Trebuie mai întâi să ne contactezi (tconst@uaic.ro), să ne spui ce intenționezi să faci, pentru a clarifica designul de cercetare (poate avem sugestii interesante pentru tine!).
 
9. Vreau mai multe detalii despre instrumentele PsihoProfile!
În secțiunea ”Metodologie” poți vedea o descriere succintă a fiecărui instrument de pe PsihoProfile, cu prezentarea lor secvențială, începând cu chestionare ”generaliste” de evaluare a personalității obișnuite (cum este Inventarul de personalitate Big Five©plus), continuând cu instrumente clinice (vizând aspecte disfuncționale, psihopatologice), cu instrumente utilizabile în contextul muncii și psihologiei organizaționale sau cu scale utile în consilierea vocațională sau managementul carierei.
În partea dreaptă a paginii web de prezentare a fiecărui instrument din PsihoProfile (https://www.psihoprofile.ro/Public/Chestionare), sunt accesibile mai multe informații utile: exemple cu  Rapoarte de evaluare  și  Rapoarte de consiliere  pentru acel instrument; Chestionarul integral, în format PDF, pentru a vedea toate întrebările sau pentru a-l imprima si oferi spre completare persoanelor evaluate în format imprimat (creion-hârtie); Scale de hetero-evaluare sau de evaluarea a solicitărilor psihologice specifice unui job/ loc de muncă; Instrucțiuni pentru cercetare destinate celor  care vor să utilizeze acel instrument în scop de cercetare (pentru realizarea lucrurilor de licență, de  disertație, de doctorat etc.).
 
10. Cum fac evaluările în PsihoProfile?
În secțiunea ”CLIENȚI” vor fi înregistrate toate persoanele care urmează să fie supuse evaluării psihologice (opțiunea ”Adaugă o persoană nouă”, în dreapta ecranului). Numele acestor persoane și detaliile legate de ele vor fi vizibile și pot fi modificate doar de utilizatorul/ evaluatorul acelui cont.
Pentru realizarea evaluării psihologice, în secțiunea ”EVALUARE”, va fi selectată persoana vizată (sau persoanele evaluate dacă se trimit mai multe invitații simultan)  prin să bifarea căsuței din fața acelei / acelor persoane.  După selectarea probelor psihologice care vor fi folosite se alege una dintre opțiunile de completare a chestionarelor:
•     «Trimite» - dacă se dorește ca persoanele evaluate să aibă acces la chestionar printr-o invitație primită prin e-mail, pentru a completa chestionarul în biroul personal/ acasă.
•     «Deschide»  - dacă completarea chestionarului/ chestionarelor va avea loc pe computerul evaluatorului cu care acesta este deja logat la aplicația PsihoProfile.
•     «Introdu răspunsuri» - dacă a fost completată versiunea imprimată a chestionarului și se dorește introducerea în PsihoProfile a răspunsurilor deja bifate pe chestionar.
 
11. Câte credite consumă fiecare raport din PsihoProfile?
Instrumentele din PsihoProfile, în funcție de mărimea, complexitatea și de gradul lor de dezvoltare vor presupune consumarea unor ”credite” (10 credite = 1 Euro). În funcție de tipul de utilizator (”Psiholog”, ”Consilier” sau ”Student”) dând clic pe ”Instrumente și credite” (pe prima pagină, în dreapta sus sau în partea de jos a aplicației în ”Cum utilizezi PsihoProfile?”), vei avea lista cu instrumente accesibile ție și situația numărului de credite consumate de fiecare instrument de evaluare. Nu vor fi cosumate credite la trimiterea unor invitații de completare sau la finalizarea completării unor chestionare. Creditele vor fi consumate doar la prima generare a unui ”Raport de evaluare” sau ”Raport de consiliere” , după care acesta poate fi accesat și generat din nou ori de câte ori vei avea nevoie, fără alte costuri.
 
12. Unde găsesc detalii despre instrumentele la care am acces și cât costă fiecare evaluare?
În secțiunea ”Cum utilizezi PsihoProfile?” (în partea de jos stânga a fiecărei pagini web a PsihoProfile), ai link-urile către informații legate de modul realizare a evaluărilor psihologice și de generare a raportelor de evaluare/ consiliere (”Clienți și evaluare”), lista cu instrumentele psihologice la care ai acces pe PsihoProfile și creditele consumate la generarea unui raport de evaluare/ consiliere (”Instrumente și credite”), instrucțiuni legate de modul de achiziționare a creditelor PsihoProfile, de realizare a plăților online sau de gestionare a facturilor (”Achiziții credite și plăți”).
În secțiunea ”Credite” (pe prima pagină, în partea dreaptă) poți vedea când și câte credite ai achiziționat (”Istoric comenzi”) și ce rapoarte ai plătit și câte credite ai consumat (dând clic pe ”Istoric consum”).
 
13. Care sunt chestionarele gratuite, pe care le pot utiliza fără costuri?
În secțiunea ”Instrumente și credite”, sunt listate instrumentele la care ai acces și este prezentată situația numărului de credite consumate de fiecare instrument de evaluare psihologică în momentul generării unui ”Raport de evaluare” sau ”Raport de consiliere” (moment în care sunt solicitate și consumate aceste credite). Instrumentele PsihoProfile care pot fi utilizate gratuit (fără costuri) sunt marcate cu ”0” credite în tabelul din acea secțiune.
 
14. Cum pot ști dacă clientul a completat chestionarele trimise ?
Pentru monitorizarea evaluărilor pot fi folosite mai multe modalități. O confirmare a faptului că o persoană a finalizat de completare un chestionar apare concomitent atât în secțiunea ”SINTEZĂ” în subsecțiunea ”Activitate” cât și în secțiunea ”EVALUARE”, subsecțiunea ”Teste finalizate” (în dreapta paginii, după selectarea numelui persoanei vizate)
Dacă se dorește trimiterea unui mesaj de reamintire persoanei evaluate, se pot folosi opțiunile ”Trimitere mesaj” din subsecțiunea evaluare (în partea dreaptă) sau dând clic pe simbolul chestionarului necompletat din sub-secțiunea ”Teste în derulare”. Acest mesaj poate fi personalizat.
 
15. Cum am acces la rezultatele obținute de client la evaluare?
Raportul de evaluare sau Raportul de consiliere pot fi generate din secțiunea ”EVALUARE”, după selectarea persoanei evaluate, fie folosind opțiunea ”Generează rapoarte chestionare”, fie dând clic pe simbolul chestionarului din sub-secțiunea ”Teste finalizate”. În fereastra care se deschide se poate opta pentru generarea unui Raport de evaluare sau pentru generarea unui Raport de consiliere. Raportul va fi generat în format Word și poate fi salvat în computer și în alt format accesibil (eg. PDF). Raportul este editabil (cu excepția valorilor reprezentate grafic) în sensul că pot fi eliminate sau comasate secțiuni sau informații pentru a fi salvate sau prezentate într-o formă sintetică.
 
16. Unde pot învăța mai multe/ cum pot utiliza corect aceste instrumente?
Dacă vrei să înțelegi  mai bine cum poți folosi instrumentele PsihoProfile în funcție de domeniul de specializare (clinic, organizațional, vocațional etc.) și de nevoile tale concrete (selecție, diagnostic, consiliere, dezvoltare personală etc.), își recomand cursul online (asincron) ”Evaluarea personalității  -   de la Normalitate la Patologie”, https://psihoprofiles.thinkific.com/courses/EPNP1 (copie acest link în browser!)
  • 40 de module video online + resurse web suplimentare;
  • 40 de credite recunoscute de toate comisiile CPR;
  • 6 luni de zile acces la toate conținuturile cursului;
  • 500 Lei, costul stagiului de formare;
  • Reducere 25% pentru psihologii la început de carieră (studenți, în supervizare, pentru deschidere de CIP etc.);
Vezi opinii sau cere un feedback de la cei care au parcurs deja acest stagiu de formare:
https://www.facebook.com/groups/137220920267858
 
17. Am primit licența gratuită pentru Big Five©plus...
Dacă ai urmat cursul, ai primit si Licența Big Five plus, adică dreptul legal de a-l utiliza. CPR cere dovada dreptului legal de a utiliza astfel de instrumente. Altfel spus, așa cum scrie și în contractul Big Five plus  (sau scria în versiunile anterioare):
5.1. Beneficiarul primește dreptul de utilizare a Inventarului de Personalitate Big Five©plus, pe o perioadă nelimitată, în acord cu preverile prezentului contract.
5.2 Creditele pentru fiecare evaluare realizată Inventarul de personalitatea Big Fiveplus se pot  achiziționa în regim prepay (1 Euro = 10 Credite) sau pe bază de abonament,  in condițiile stipulate  în secțiunea ”Cum utilizezi PsihoProfile?” din PsihoProfile
(https://www.psihoprofile.ro/Public/Guide), rubrica ”Achiziții credite și plați”.
 
18. Dacă sunt din R. Moldova?
Dacă ești din Republica Moldova poți folosi instrumentele de PsihoProfile în aceleași condiții în care le folosesc și utilizatorii din România.
Dacă ești Psiholog acreditat la Colegiul Psihologilor din Moldova, la crearea contului va trebui să introduci codul dat de această instituție, dacă nu să alegi una dintre celelalte opțiuni (”Consilier” sau ”Student”). În funcție de tipul de utilizator (”Psiholog”, ”Consilier” sau ”Student”) dând clic pe ”Instrumente și credite” (pe prima pagină, în dreapta sus sau în partea de jos a aplicației în ”Cum utilizezi PsihoProfile?”), vei vedea mai multe detalii și vei avea lista cu instrumente accesibile ție și situația numărului de credite consumate de fiecare instrument de evaluare.
 
19. Dacă fac evaluări în cadrul unei instituții publice sau companii private….?
În cadrul unei instituții publice/ companii private, poți utiliza resursele PsihoProfile achiziționând un abonament  lunar cu acces nelimitat ca număr de evaluări fie solicitând un contract plata lunara a creditelor consumate  (detalii în secțiunea ”Achiziții credite și plăți”).
Poți face evaluări și achiziționând periodic, în nume personal, credite PsihoProfile pentru a deconta apoi sumele cheltuite….  Normal ar fi să ceri finanțarea accesului la PsihoProfile iar achiziționarea unui abonament lunar/ anual pare să fie ceea mai bună soluție.

20. Pot aplica chestionarele Psihoprofile si in format fizic, pentru administrare creion - hârtie? 
Toate chestionarele de pe PsihoProfile pot fi aplicate  atât în format online cât și în format print (creion-hârtie).
Imprimarea chestionarului/ chestionarelor PsihoProfile și oferirea lor spre completare în format creion-hârtie, este o opțiune valabilă pentru ”munca pe teren”. Din secțiunea ”Metodologie”, dând clic pe denumirea chestionarului vizat și apoi pe link-ul ”Chestionar …X..” (din partea dreaptă a paginii), poți salva și imprima chestionarul. Datele bifate pe chestionarul completat de client le vei introduce în secțiunea ”Evaluare”  dând clic pe numele persoanei evaluate, selectând chestionarul vizat și alegând apoi opțiunea ”Introdu răspunsuri”. Va apare un tabel, cu un set de instrucțiuni la începutul lui (care trebuie respectate!) în care vei introduce valorile de pe chestionarul complete print. După introducerea și salvarea datelor, ca dși în celelate situații de evaluare, vei putea genera Raportul de evaluare/ consiliere! 

21. Clientul îmi spune că nu a primit invitațiile de completare a chestionarelor!
Dacă nu clientul nu primește invitația de completare a unui chestionar PsihoProfile, pot fi mai multe explicații:
1. Adresa de e-mail este notată greșit în datele persoanei evaluate.  Verifică, în secțiunea ”CLIENȚI” - Numele persoanei - Editare (în dreapta sus!)  și corectează adresa de e-mail. 2. Persoana evaluată are mai multe adrese de e-mail, iar adresa de e-mail în care verifică dacă a primit mesajul este alta decât cea înregistrată de tine. 3. Invitația a intrat in SPAM ...4. Ai selectat din greșeală și ai trimis altei persoane invitația/ invitațiile de completare a chestionarelor ...
 
22. Primesc încă notificări  de la PsihoProfile!  (<noreply@psihoprofile.ro>)
Totul este OK! Ceea ce primești periodic este un newsletter intern, adresat utilizatorilor PsihoProfile, un mod de informare despre schimbările și oportunitățile care apar în  PsihoProfile ...

23. Dacă am o întrebare/ sugestie ...?
Dacă ai întrebări sau sugestii, nu ezita să folosești una din cele trei modalități comunciare:
  • Feedback online - rubrică pe care o gășesti pe prima pagină după locare (SINTEZĂ) în partea dreaptă;
  • Mesaj e-mail la adresa: < suport@psihoprofile.ro >, mai ales pe probleme ”tehnice” ce țin de erori de funcționarea aplicațiilor PsihoProfile;
  • Tawk.to - chat-ul live pe care il poți accesa dând clic pe ”bulina” albatră din dreapta jos, pentru a formula întrebări diverse.
Chiar dacă nu voi fi prezent mereu online ca să îți răspund instant, ceea ce îmi vei scrie va fi salvat (va fi creat un tichet) iar eu voi răspunde atunci când voi deschide mesajul primit de la tine! 

Cu încredere,
CONSTANTIN ​Ticu 

 

Înapoi